Search for dissertations about: "winter tyre"

Found 5 swedish dissertations containing the words winter tyre.

  1. 1. Efficient Winter Road Maintenance : A Study of Technical and Contractual Issues

    University dissertation from Stockholm : KTH Royal Institute of Technology

    Author : Adel Abdi; KTH.; [2014]
    Keywords : TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; climate; road climate and weather; road surface roughness; road friction; winter tyre; winter maintenance tools; RWIS; weather station; winter maintenance; contract type; road maintenance contract; winter maintenance contract; partnering; strategic alliance; public procurement; tender; incentives; bundling services; payment mechanism; remuneration models; Civil and Architectural Engineering; Byggvetenskap;

    Abstract : Since ancient times, roads have tied people and cultures together. Roads have been createdwith the aim of facilitating trade and cultural exchange among different regions in the world. READ MORE

  2. 2. Tyre-road Interaction: a holistic approach to noise and rolling resistance

    University dissertation from Stockholm : Kungliga Tekniska högskolan

    Author : Tiago Vieira; KTH.; [2018]
    Keywords : TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; pavement; surface; texture; noise; rolling resistance; tyre; Vägbeläggning; vägyta; textur; buller; rullmotstånd; däck; Civil and Architectural Engineering; Byggvetenskap;

    Abstract : Energy dissipation, fuel consumption, real-estate property prices and health issues are some of the aspects related to the tyre/pavement interaction and its functional properties of rolling resistance and noise. The first two aspects are affected by the tyre/road interaction as energy is dissipated mostly by hysteretic losses as the tyre is subjected to dynamic deformations when contacting the pavement surface. READ MORE

  3. 3. Road Surface and Tyre Interaction Functional Properties affecting Road Dust Load Dynamics and Storage

    University dissertation from Stockholm : Kungliga Tekniska högskolan

    Author : Joacim Lundberg; Sigurdur Erlingsson; Mats Gustafsson; Xavier Querol; []
    Keywords : TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; Road dust; Road abrasion wear; Studded tyre abrasion wear; Texture; Emissions; Abrasion wear model; NORTRIP; PM10; Particles; Stone Mastic Asphalt – SMA; Porous Pavements; Double Layered Porous Asphalt Concrete – DLPAC; Road traffic noise; Rolling Resistance; Friction; Holistic; Function; Functional properties; Functional demands; Temporal variation; Spatial variation; Vägdamm; Vägslitage; Dubbdäcksslitage; Textur; Emissioner; Slitagemodell; NORTRIP; PM10; Partiklar; Asfaltsbetong; stenrik - ABS; Dränerande beläggning; Dubbeldränerande beläggning; Buller; Rullmotstånd; Friktion; Holistisk; Funktion; Funktionskrav; Tidsvariation; Rumsvariation; Civil and Architectural Engineering; Byggvetenskap; Building Materials; Byggnadsmaterial;

    Abstract : Luftburna partiklar (PM) är ett problem för människans hälsa, där flertalet samband mellan negativa hälsoeffekter finns mellan luftföroreningar finns, bland annat för respiratoriska sjukdomar, lungcancer och kardiovaskulära sjukdomar med flera. I länder där dubbdäck används, till exempel Sverige, Finland och Norge, och sandning av vägar och gator genomförs vintertid för att säkerställa god friktion kommer en betydande andel av partiklarna från vägslitage och nedkrossning av sand vilket bidrar till PM10. READ MORE

  4. 4. Road Surface and Tyre Interaction Functional Properties affecting Road Dust Load Dynamics and Storage

    University dissertation from Stockholm : Kungliga Tekniska högskolan

    Author : Joacim Lundberg; Sigurdur Erlingsson; Mats Gustafsson; Xavier Querol; []
    Keywords : TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; Road dust; Road abrasion wear; Studded tyre abrasion wear; Texture; Emissions; Abrasion wear model; NORTRIP; PM10; Particles; Stone Mastic Asphalt – SMA; Porous Pavements; Double Layered Porous Asphalt Concrete – DLPAC; Road traffic noise; Rolling Resistance; Friction; Holistic; Function; Functional properties; Functional demands; Temporal variation; Spatial variation; Vägdamm; Vägslitage; Dubbdäcksslitage; Textur; Emissioner; Slitagemodell; NORTRIP; PM10; Partiklar; Asfaltsbetong; stenrik - ABS; Dränerande beläggning; Dubbeldränerande beläggning; Buller; Rullmotstånd; Friktion; Holistisk; Funktion; Funktionskrav; Tidsvariation; Rumsvariation;

    Abstract : Luftburna partiklar (PM) är ett problem för människans hälsa, där flertalet samband mellan negativa hälsoeffekter finns mellan luftföroreningar finns, bland annat för respiratoriska sjukdomar, lungcancer och kardiovaskulära sjukdomar med flera. I länder där dubbdäck används, till exempel Sverige, Finland och Norge, och sandning av vägar och gator genomförs vintertid för att säkerställa god friktion kommer en betydande andel av partiklarna från vägslitage och nedkrossning av sand vilket bidrar till PM10. READ MORE

  5. 5. Road construction materials as a source of pollutants

    University dissertation from Luleå : Luleå tekniska universitet

    Author : Åsa Lindgren; [1998]
    Keywords : TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; Traffic Engineering; Trafikteknik;

    Abstract : This thesis deals mainly with road construction materials, particularly in cases where they may contribute polluting substances. The complexity of the measuring and evaluation of some pollutants with respect to sampling and chemical analysis is considered. READ MORE